Hidraulički sistem je osnova za različite pokrete i automatske funkcije kontrole bagera. U određenom smislu, performanse hidrauličkog sistema određuju kvalitet i radnu efikasnost bagera.
Savremeni bageri mogu automatski prelaziti između režima promenljive snage i punog kapaciteta u zavisnosti od radnih uslova i okruženja, kako bi osigurali da motor ne bude preopterećen, omogućavajući mu nesmetan rad i optimalno iskorišćenje snage.
Takođe, funkcije kao što su Auto Slow sistem i Negative Control sistem smanjuju broj obrtaja motora i minimizuju pomeranje hidraulične pumpe kada radni uređaj nije u funkciji, čime se štedi energija.
S obzirom na brze i značajne promene radnih uslova bagera, savremeni sistemi kontrole bagera trebali bi da imaju sledeće funkcije za efikasno korišćenje snage motora uz osiguranje sigurnosti i pravilnog rada:
Senzor brzine:
Proverava da li je brzina motora u okviru izlaznog opsega, kontroliše obrtni moment pogona hidraulične pumpe kako bi odgovarao brzini motora i sprečava zastoj motora.
Senzor opterećenja:
Podešava pomeranje hidraulične pumpe u skladu sa zahtevima protoka svakog aktuatora (kao što su cilindri strele i kašike) tokom rada, štedeći energiju i omogućavajući preciznu kontrolu mašine.
Kontrola raspodele protoka:
Obezbeđuje različite pritiske i protoke za svaki aktuator (npr. cilindar strele, cilindar kašike) kako bi omogućio koordinisano kretanje radnih uređaja. Kada postoji samo jedna glavna pumpa u hidrauličkom sistemu, kontrola raspodele protoka omogućava simultano delovanje svakog aktuatora kako bi se ispunili različiti radni zahtevi.
Izbor radnog režima:
Zadovoljava potrebe različitih radnih režima, uključujući kopanje, iskop rovova, ravnanje i precizne pokrete.
Kontrola pogonskog motora:
Uključuje sisteme za automatski izbor brzine (visoka, srednja i niska), omogućavajući mašini da prilagodi brzinu kretanja u skladu sa spoljnim opterećenjem i pozicijom upravljačke ručice.
Kontrola parkirne kočnice rotacije:
Kada se mašina zaustavi, parkirna kočnica rotacije sprečava gornju strukturu od rotacije pod uticajem gravitacije. Tokom rada, parkirna kočnica rotacije treba da se aktivira nekoliko sekundi nakon vraćanja upravljačke ručice u neutralnu poziciju kako bi se izbeglo oštećenje uzrokovano hroničnim silama rotacije.
Predgrevanje:
Kada temperatura hidrauličnog ulja padne ispod određenog praga, brzina motora se automatski povećava, a hidraulični protok raste, brzo zagrevajući hidraulički sistem.
Hitno pojačanje snage:
Primena povratnog pritiska na glavni sigurnosni ventil podiže pritisak sistema kako bi privremeno povećala radnu snagu.
Ostvarenje ovih funkcija je usko povezano sa kontrolom hidrauličkog sistema.